Segítség, anya lettem

Kismama életérzések nem elsősorban a megszületett gyerek, hanem a megszületett szülő szemszögéből, hisz velünk, frissen született anyákkal oly kevés szakirodalom foglalkozik.

Friss topikok

Linkblog

h1n1

2009.12.22. 10:26 - Theacseva

Címkék: h1n1

 

h1n1

 
Szerencsére tejjel el vagyok látva, van bőven, eddig még éhen nem maradt a gyerek, de most már elkezdek tartalékba fejni, mert jövő héten megyünk céges karácsonyra, amikor is lehet, hogy egy étkezést a nagyszülőknek cumisüvegből kell majd megejteniük és hát a csípőszűrés is hál' istennek ugyanazon a napon van, így lesz szükség tarcsitejre bőven. Pláne, ha még előtte esetleg elmennék fodrászhoz.... na jó, még egy eggyel nagyobb számú ruhát is kellene venni.
Ma leugrottam az eurocenterbe karácsonyi ajándékokat venni a terhes melegítőmben, azt hiszem reggeli fogmosás és fésülködés nélkül, de ezt már csak lent vettem észre. Olyan felüdülés volt, hogy végre hangosan bömböltethettem a rádióban a kedvenc számomat anélkül, hogy valakit zavarnék ezzel a hasamban, hogy a legkevésbé sem zavart a lógó cipőfűzőm.
Annak ellenére, hogy nem sok nyűgöm van, gyorsan gyógyul a seben és kajáról sem kell gondolkodni, van tejem és jófej a gyerek, azért igencsak embert próbáló egész nap a lakás négy fala között lenni. Vince december 31-én lesz 6 hetes, úgyhogy addig csak itt a lakóparkon belül a szervíz úton sétálunk, legfeljebb karácsonyozni ugrunk ki majd Szentendrére. Eddig már 3-szor voltunk kint egy-egy kisebb sétára az udvaron, nagyon tetszett neki, vagy legalábbis nekem, mert azonnal bealudt és utána egész délután úgy maradt.
Rövid és félhomályos nappalok. Ilyen a decemberünk. Ma példának okáért egész nap olyan jó idő volt, hogy a konyhában az egyik kis helyi világítás tulajdonképpen egész nap égett, mert nélküle nem láttam volna az amúgy akváriumhoz hasonló nappaliskonyhánkban. Az is fura, hogy épp egy pár órája húztam ki a sötétítőket és már húzhatom is vissza, de hát ez most egy ilyen időszak 21-éig.
 
Lehet, hogy a sok félhomályban töltött nap miatt, de én végül nem bírtam a bizonytalanságot és amikor mutattak egyik este a tv-ben egy 3 hónapos csecsemőt, aki lélegeztetőn van, akkor másnap reggel elmentem és beoltattam magamat az új influenza ellen, hogy legalább az ellenanyagokat megkapja tőlem a gyerek. Bár utána néztem nemzetközi és haza oltóközpontok, egészségügyi szervezetek honlapján minden elérhető infónak. Tudtam, hogy bár itthon mindenhol magabiztosan állítják, hogy a WHO szerint rendben van az oltóanyag, valójában a csak a hatóanyag van rendben, azt hagyták jóvá. A segédanyagról, ami pl. a higany, nem szólt a jóváhagyás. Tudtam azt is, hogy ez a mennyiség az ötvenszerese a normál szervezet által egy év alatt látott mennyiségnek, de a média legyőzött. Nem bírtam tovább a bizonytalanságot és média rémhíreket.Éppen tegnap hallottam, hogy januárban várják tetőződni a járványt, mert akkor mennek vissza a gyerekek iskolában, felnőttek dolgozni és a virológusok szerint akkor fog mindenki mindenkit jól megfertőzni.
Úgyhogy sok érv pro, sok érv kontra az oltás kapcsán. Mennyivel jobb lenne, ha nyár lenne 38 fok és nem kellene az oltással, járvánnyal foglalkozni.
Amúgy mázli, hogy épp 19-én szültem, mert rá következő héten már az összes kórházban látogatási tilalom volt, így ha egy héttel később lett volna, akkor már grg nem jöhetett volna be. 
 
Terhesség alatt jártam végig kismama tornára, még a szülés napján délelőtt is voltam, így aztán tervezem, hogy ugyanoda visszajárok, a momba, meg is beszéltem az oktatóval, hogy 6 hetes kortól már lehet járni baba-mama tornára és baba úszásra is. Az is járványfüggő, hogy januárban hová megyünk, de ha máshol nem, akkor az utcán simán tudunk együtt sétálni, ott talán nem lehet elkapni semmit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://racoonmum.blog.hu/api/trackback/id/tr702390437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása